Dagelijks de goede dingen goed®

Ga naar het programma
Ga naar het programma
Ga naar het programma
Ga naar het programma

Volgens een recent onderzoek zegt 76% van de managers dat professionals op instapniveau onvoldoende zijn voorbereid op de werkende wereld en dat matige soft skills hier vooral debet aan zijn. Zie ook de infographic 'Oorzaken van de Skills Gap'. Vaak zijn succesvolle medewerkers niet noodzakelijke wijze de medewerkers met het hoogste IQ of de meeste technologische knowhow. Vaak blinken ze uit in goede communicatieve vaardigheden, hebben het vermogen om anderen te overtuigen en zijn effectief in verschillende omgevingen. Met het dagelijks-de-goede-dingen-goed-programma leren medewerkers invloed te krijgen, planmatiger te werken en beter te communiceren. Om dagelijks, de goede dingen goed te doen dus!

Met het programma combineren we de voordelen van zelfstudie, training én digitale begeleiding:

  • online leren waar en wanneer het uitkomt;

  • persoonlijke begeleiding van de eigen e-coach;

  • ervaringen delen in de groepsapp;

  • opdrachten afgestemd op de werkplek;

  • competentiegericht trainen met de trainer;

  • kennis toetsen d.m.v. praktijkopdrachten;

  • inspirerende video's en reminders (posters, cheat sheets, app, enz.).

Hoe werkt het programma?

We starten met een intake - kan online of bij u op kantoor. We stellen een aantal vragen over leerdoelen en -wensen en - indien van toepassing - toetsen we het competentieniveau door middel van één of meerdere (online) ontwikkelinstrumenten. Ook vragen we de manager mee te denken over de leerdoelen. Op basis van de ontwikkelvragen en leerdoelen wordt een persoonlijk ontwikkelplan gemaakt. Werken met een persoonlijk ontwikkelplan helpt de deelnemer om zijn/haar ambities waar te maken en om te onderzoeken wat hij/zij wil leren om dagelijks de goede dingen goed te doen. De ontwikkelvragen en leerdoelen vertalen we steeds in praktische leervormen en -activiteiten: e-learning, training, feedback- en reflectiegesprekken, e-coaching, praktijkopdrachten en coaching-on-the-job. Deze leervormen en -activiteiten zorgen ervoor dat de deelnemer leert op de manier die bij hem of haar past. Op het eLeerplatform worden de syllabi, e-boeken, toetsen en praktijkopdrachten aangereikt en via WhatsApp of Skype wordt de deelnemer ondersteund door de eigen e-coach. Op basis van het persoonlijk ontwikkelplan wordt een keuze gemaakt welk e-learningmateriaal in het ontwikkeltraject wordt aangeboden.

Competentiegericht trainen met de trainer

In het competentiegericht trainen met de trainer ligt de nadruk op doen! Onder meer kunnen de volgende onderwerpen worden ingetraind:

  • out-of-the-box denken;

  • de confrontatie met jezelf;

  • wees geen EGO;

  • bewuste en onbewuste beïnvloeding;

  • omgaan met aanvallen / confrontaties;

  • feedback en assertiviteit;

  • effectief communiceren;

  • interpersoonlijke sensitiviteit;

  • interne klantgerichtheid;

  • samenwerken en effectief zijn;

  • natuurlijke weerstand tegen veranderingen;

  • vier sleutelbegrippen staan voor GOED;

  • stellen van doelen en aanspreken op resultaat;

  • méér doen in dezelfde tijd;

  • prestatiereserve en motivatie;

  • vergaderen en werkoverleg.

Maatwerk

Het programma wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd. Deelnemers worden op de eigen werksituatie getraind. Ook de materialen (cases, oefeningen en rollenspelen) zijn op de deelnemers afgestemd.

Competenties

In het programma werken de deelnemers aan de volgende competenties:

  • assertiviteit;

  • doorzettingsvermogen;

  • communiceren;

  • inlevingsvermogen;

  • luisteren;

  • plannen en organiseren;

  • resultaatgerichtheid;

  • samenwerken;

  • zelfsturing.

Resultaat van het programma

Na dit intensieve traject is de deelnemer in staat om:

  • optimaal gebruik te maken van zijn/haar sterke kanten;

  • het gedrag van anderen beter te begrijpen;

  • het gedrag af te stemmen op anderen;

  • beter met zijn/haar tijd om te gaan;

  • beter te plannen en te organiseren;

  • doelgerichter te communiceren met collega's, leidinggevenden en (interne)klanten;

  • een krachtige eerste indruk te maken;

  • proactief actie te ondernemen om succes te krijgen;

  • zich assertief te tonen als dit de situatie verlangt;

  • te navigeren door moeilijke gesprekken zonder te struikelen;

  • productiever te werken.

Nazorg

Aan het begin en eind van het programma ontvangt de deelnemer het persoonlijk ontwikkelplan dat hij/zij samen met de trainer en e-coach heeft uitgewerkt. De leidinggevende ontvangt het transferplan voor een adequate transfer naar de praktijk.

Duur van het programma

Naast het bestuderen van de e-boeken en syllabi en het maken van de praktijkopdrachten op het eLeerplatform (zie dummy), bestaat het programma uit het competentiegericht trainen met de trainer en de persoonlijke begeleiding van de eigen e-coach. De workshops met de trainer bestaan veelal uit twee tot zes dagdelen (ochtend, middag of avond), afhankelijk van de opleidingsbehoefte.

Investering

Bel voor een afspraak of voor een prijsopgave: 074 711 02 62. Voorbereidende werkzaamheden en e-learning zijn altijd inclusief.