REGISSEUR VAN MIJN TIJD

Komt u tijd te kort en stijgt de hoeveelheid werk u soms boven het hoofd? Voorkom stress, organiseer slimmer en haal meer voldoening uit uw werk. In deze training leer u een aantal productiviteitsmethodes toepassen. U leert hoe deze methodes u kunnen helpen om uw werk slimmer te organiseren en na het volgen van deze workshop houdt u tijd over voor belangrijker zaken!

Workshoponderwerpen 
Tijdens de workshop wisselen uitleg, discussies en praktijkoefeningen elkaar voortdurend af. 
In de workshop worden ondermeer de volgende onderwerpen behandeld: 
- definiëren van resultaatgebieden in een functie; 
- hoeveel werk in mijn tijd versus hoeveel tijd in mijn werk; 
- prioriteiten stellen met het Eisenhower-schema; 
- Eisenhower en de resultaatgebieden; 
- het MEK-principe (Maak Een Keuze); 
- uitleg over verschillende productiviteitsmethodes; 
- effectieve workflow in 5 stappen (ook voor uw e-mail); 
- maak uw personal workflow map; 
- spoedsituaties en verstoringen; 
- hoe krijgt u de regie weer in eigen handen? 
- werken met acties en een actieplan; 
- autosuggestie en andere 'energie'-technieken; 
- assertiviteit en coöperativiteit: een test; 
- oefenen in assertief - en coöperatief gedrag; 
- hoe resultaatgericht te communiceren? 
- afhankelijkheid van collega’s; 
- bereikbaarheid en beschikbaarheid; 
- stressmanagement;
- bedrijfscultuur en communicatie.

Maatwerk 
Deze workshop wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd.
Deelnemers worden op de eigen werksituatie getraind. 
Ook de materialen (cases, oefeningen en rollenspelen) zijn op de deelnemers afgestemd. 

Competenties 
In de workshop werkt u aan de volgende competenties: 
- doorzettingsvermogen; 
- plannen en organiseren; 
- resultaatgerichtheid; 
- stressbestendigheid; 
- zelfsturing.

Resultaat workshop 
U bent na deze intensieve workshop in staat om:
- sneller, resultaatgerichter en bewuster naar uw doel te werken; 
- bewuster van uw energie gebruik te maken; 
- stressoren te onderkennen en uw werkorganisatie hierop aan te passen; 
- ‘sturend’ te communiceren en ‘nee' te zeggen op een ja-manier; 
- overzicht te krijgen over al uw projecten, taken en e­mails; 
- dagelijks een lege mailbox te hebben; 
- complete én haalbare ‘to do’ lijsten te maken; 
- een opgeruimd bureau te hebben.

Workshopmaterialen en nazorg
Ruim voor aanvang van de workshop ontvangt u vragenformulieren die tijdens de workshop worden behandeld. 
Voor of na de workshop kunt u een e-book downloaden. 
Aan het eind van de workshop ontvangt u het Persoonlijk Veranderplan en uw leidinggevende een Transferplan voor de borging in de praktijk.

Duur van de workshop
De workshop bestaat uit twee tot vier dagdelen (ochtend, middag of avond), afhankelijk van de opleidingsbehoefte. 

Investering 
Bel voor een afspraak of voor een prijsopgave: 074 711 02 62. 
Voorbereidende werkzaamheden en trainingsmaterialen zijn altijd inclusief.